Polityka prywatności

DLA UŻYTKOWNIKÓW CHCĄCYCH ZAREJESTROWAĆ SIĘ W WOJEWÓDZKIEJ BAZIE PRZEWODNIKÓW TURYSTYCZNYCH

§ 1 Postanowienia ogólne

  1. Administratorem danych osobowych, przetwarzanych w ramach  niniejszej polityki prywatności, jest Stowarzyszenie Dolnośląska Organizacja Turystyczna (zwane w dalszej części „Stowarzyszeniem” lub „Administratorem”) z siedzibą we Wrocławiu przy ul. Świdnickiej 44, 50-027 Wrocław, wpisane do rejestru stowarzyszeń, innych organizacji społecznych i zawodowych, fundacji oraz samodzielnych publicznych zakładów opieki zdrowotnej Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000062136, posiadającą numer REGON: 522521315, numer NIP: 8971616995. 
  2. Niniejszy dokument określa zasady przetwarzania danych osobowych przez Stowarzyszenie, prawa osób, których te dane dotyczą w celu  udostępnienia ich w ogólnodostępnym wykazie przewodników turystycznych województwa dolnośląskiego dostępnym pod adresem https://przewodnicy.frogriot.com (zwany w dalszej części „Polityką prywatności”) jak również reguluje wybrane kwestie związane z danymi informatycznymi – tzw. plikami „cookies”.
  3. Polityka prywatności jest podawana do wiadomości i udostępniana poprzez umieszczenie jej elektronicznej wersji na stronie internetowej o której mowa w pkt 2 powyżej.
  4. Użyte w Polityce prywatności terminy oznaczają:
    1. Użytkownik (zwany w dalszej części „Użytkownikiem”) – osoba, mająca pełną zdolność do czynności prawnych oraz posiadająca uprawnienia, która dokonuje w swoim imieniu zgłoszenia za pomocą formularza dostępnego  na stronie internetowej dostępnej pod adresem wskazanym w pkt 2 powyżej.
    2. RODO – Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych);
    3. Strona internetowa – strona internetowa dostępna pod adresem https://przewodnicy.frogriot.com   
  5. Każdy korzystający ze Strony internetowej zobowiązany jest do przestrzegania postanowień Polityki prywatności.

§ 2 Klauzula informacyjna

  1. Podanie danych osobowych przez Użytkownika jest dobrowolne, ale jest warunkiem umieszczenia danych Użytkownika w wykazie użytkowników. 
  2. Administrator przetwarza dane osobowe Użytkowników na podstawie:
  1. art. 6 ust. 1 lit. a RODO – „osoba, której dane dotyczą wyraziła zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych w jednym lub większej liczbie określonych celów”; 
  2. art. 6 ust. 1 lit. c RODO – „przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze”; 
  1. Administrator może również przetwarzać dane na podstawie art. 9 RODO, gdy:
    1. przetwarzania dokonuje się w ramach uprawnionej działalności prowadzonej z zachowaniem odpowiednich zabezpieczeń przez Stowarzyszenie, pod warunkiem że przetwarzanie dotyczy wyłącznie osób utrzymujących z nią stałe kontakty w związku z jej celami oraz że dane osobowe nie są ujawniane poza Stowarzyszeniem bez zgody osób, których dane dotyczą;  
    2. przetwarzanie dotyczy danych osobowych w sposób oczywisty upublicznionych przez osobę, której dane dotyczą;  
    3. przetwarzanie jest niezbędne do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń lub w ramach sprawowania wymiaru sprawiedliwości przez sądy;  
    4. przetwarzanie jest niezbędne ze względów związanych z ważnym interesem publicznym, na podstawie prawa Unii lub prawa państwa członkowskiego, które są proporcjonalne do wyznaczonego celu, nie naruszają istoty prawa do ochrony danych i przewidują odpowiednie i konkretne środki ochrony praw podstawowych i interesów osoby, której dane dotyczą;  
    5. zgodnie z art. 89 ust. 1, na podstawie prawa Unii lub prawa państwa członkowskiego, które są proporcjonalne do wyznaczonego celu, nie naruszają istoty prawa do ochrony danych i przewidują odpowiednie, konkretne środki ochrony praw podstawowych i interesów osoby, której dane dotyczą. 
  2. Dane osobowe Użytkowników będą przechowywane przez okres obowiązywania zgody, a także przez czas niezbędny dla celów archiwizacji wynikający z przepisów powszechnie obowiązujących lub wewnętrznych Administratora. 
  3. Okres przetwarzania danych może być przedłużony w przypadku, gdy przetwarzanie jest niezbędne do ustalenia i dochodzenia ewentualnych roszczeń a po tym czasie jedynie w przypadku i w zakresie, w jakim będą wymagać tego przepisy prawa. 
  4. Administrator dokłada szczególnej staranności w celu ochrony interesów osób, których dane dotyczą, a w szczególności zapewnia, że zbierane przez niego dane są przetwarzane zgodnie z prawem, zbierane dla oznaczonych, zgodnych z prawem celów i niepoddawane dalszemu przetwarzaniu niezgodnemu z tymi celami,  merytorycznie poprawne i  adekwatne w stosunku do celów, w jakich są przetwarzane oraz przechowywane w postaci umożliwiającej identyfikację osób, których dotyczą, nie dłużej niż jest to niezbędne do osiągnięcia celu przetwarzania.
  5. Dane osobowe mogą być przekazywane podmiotom upoważnionym na podstawie przepisów prawa, w szczególności sądom, trybunałom, organom ścigania, organom kontroli, a także:
  6. Urzędowi Marszałkowskiemu Województwa Dolnośląskiego celem weryfikacji pod kątem obecności licencji przewodnickiej;
  7. podmiotom świadczącym na rzecz Administratora usługi informatyczne oraz opieki nad systemami informatycznymi, w których zapisywane są̨ dane osobowe Użytkownika.
  8. W odniesieniu do danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany ani nie będą poddane profilowaniu.
  9. Każdy czyje dane osobowe są przetwarzane przez Administratora posiada:
  1. na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych 
  2. na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania danych osobowych;
  3. prawo do usunięcia danych w przypadkach określonych w art. 17 ust. 1 RODO;
  4. prawo żądania od Administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych w przypadkach określonych w art. 18 ust. 1 RODO;
  5. prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy o ochronie danych osobowych (Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa);
  6. prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie danych osobowych w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
  1. Administrator stosuje środki techniczne i organizacyjne zapewniające ochronę przetwarzanych danych osobowych odpowiednią do zagrożeń oraz kategorii danych objętych ochroną, a w szczególności zabezpiecza dane przed ich udostępnieniem osobom nieupoważnionym, zabraniem przez osobę nieuprawnioną, przetwarzaniem z naruszeniem obowiązujących przepisów oraz zmianą, utratą, uszkodzeniem lub zniszczeniem.
  2. Administrator zapewnia, że chroni wszelkie ujawnione informacje zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami oraz normami ochrony bezpieczeństwa, a w szczególności:
    1. do danych osobowych zbieranych przez Administratora danych mają bezpośredni dostęp zgodnie z art. 29 RODO jedynie upoważnieni pracownicy lub współpracownicy Administratora 
    2. Administrator oświadcza, iż zlecając innym podmiotom świadczenie usług, wymaga od partnerów zgodnie z dyspozycją art. 28 RODO, zapewnienia odpowiednio wysokich standardów ochrony powierzonych danych osobowych, podpisania stosownych umów powierzenia, w których partnerzy potwierdzają stosowanie standardów oraz prawa kontroli zgodności działania tych podmiotów z tymi standardami;
    3. w celu zapewnienia należytej ochrony usługom świadczonym drogą elektroniczną, Administrator stosuje wysoki poziom zabezpieczeń włącznie z ochroną kryptograficzną transmisji danych osobowych (protokół SSL), przy czym ze względu na publiczny charakter sieci Internet, korzystanie z usług świadczonych drogą elektroniczną może się wiązać z zagrożeniami, niezależnie od dochowania przez Administratora należytej staranności.
  3. Administrator nie będzie przekazywać danych osobowych do państwa trzeciego ani organizacji międzynarodowej.

§ 3 Polityka „cookies”

  1. Cookies (zwane także “ciasteczkami”) to małe pliki tekstowe zamieszczane przez Administratora  oraz do których dostęp ma Administrator. 
  2. Pliki cookies zawierają m. in. takie dane jak: nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym użytkownika oraz unikalny numer, który został wygenerowany w celu identyfikacji przeglądarki internetowej, z której korzysta Użytkownik, by połączyć się ze stroną internetową. W  plikach cookies przechowuje się informacje, które są niezbędne do prawidłowego działania strony internetowej. Pliki cookies mogą przechowywać również unikalny numer identyfikujący urządzenie końcowe użytkownika, z zastrzeżeniem, że na jego podstawie nie jest możliwe ustalenie tożsamości użytkownika.
  3. Administrator wykorzystuje pliki (cookies) w celu:
  1. Dostosowania sposobu prezentacji treści strony do urządzeń na których jest wyświetlana takich jak: komputery stacjonarne, tablety, telefony komórkowe;
  2. Ochrony strony przed atakami hakerskimi mającymi na celu przejęcie kontroli nad witryną.
  1. Jeżeli Użytkownik nie wyraża zgody na korzystanie z plików cookies albo chciałby ograniczyć zakres korzystania z plików cookies, może zrezygnować z korzystania ze strony internetowej lub zmienić ustawienia przeglądarki internetowej.
  2. Ograniczenie lub wyłączenie stosowanych przez Administratora plików cookies może wpłynąć na funkcjonalności, które są dostępne w witrynie.

§ 4 Zmiana Polityki prywatności

  1. Polityka prywatności może zostać zmieniona w każdym czasie, w całości lub w części, z  zachowaniem co najmniej 7-dniowego wyprzedzenia.
  2. Wszelkie zmiany Polityki prywatności podawane są do wiadomości i udostępniane poprzez umieszczenie ich elektronicznej wersji na Stronie internetowej, jak również poprzez umieszczenie ich papierowej wersji w siedzibie Stowarzyszenia na tablicy ogłoszeń. 

§ 5 Kontakt z Administratorem

Użytkownicy mogą się skontaktować z Administratorem poprzez:

  1. wiadomość na adres email: [email protected]
  2. skontaktowanie się pod nr telefonu: 71 793 97 24;
  3. listownie pod adresem: Dolnośląska Organizacja Turystyczna, ul. Świdnicka 44, 50-027 Wrocław.

§ 6 Postanowienia końcowe

  1. W sprawach nieuregulowanych w Polityce prywatności zastosowanie mają przepisy powszechnie obowiązującego prawa w Polsce, w szczególności przepisy RODO, ustawy z dnia 10 maja 2018 r o ochronie danych osobowych (t. j. Dz. U. z 2019 r., poz. 1781 z późn. zm.), ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo telekomunikacyjne (t. j. Dz. U. z 2022 r., poz. 1648 z późn. zm.). 
  2. Jeżeli którekolwiek z postanowień Polityki prywatności okaże się nieważne, bezskuteczne lub nie mogące wywoływać skutków prawnych na jakiejkolwiek podstawie, pozostaje to bez wpływu na ważność i moc wiążącą pozostałych postanowień, a postanowienie nieważne, bezskuteczne lub nie mogące wywoływać skutków prawnych na jakiejkolwiek podstawie zostanie zastąpione najbardziej zbliżonym do niego przepisem prawa powszechnie obowiązującego o ile taki istnieje. 
  3. Wszelkie spory związane z postanowieniami Polityki prywatności, rozstrzygane będą przez polski sąd powszechny właściwy według zasad ogólnych.